...

Service en Onderhoud Software van Sidekick.

Bedrijven die service en onderhoud werkzaamheden uitvoeren staan voor dagelijkse uitdagingen, zoals:

Ons ERP-systeem voor service en onderhoud is speciaal ontworpen om bedrijven efficiënter te laten werken. Til samen met Sidekick jouw processen naar een hoger niveau. Goede informatie en communicatie is cruciaal: zowel op kantoor, in de uitvoering als naar de opdrachtgever.

Weergave klantenkaart klantoverzicht in service en onderhoud module van service en onderhoud software Sidekick Software

Sidekick als jouw Service en Onderhoud ERP-systeem.

Sidekick Software biedt een breed scala aan tools om je service- en onderhoudsprocessen te optimaliseren. 

Met functies zoals geautomatiseerd werkorderbeheer, flexibele onderhoudsplanning, een intuïtief klantbeheer systeem en vooral onze handige digitale werkbon blijf je altijd een stap vooruit. 

Daarnaast zorgen realtime inzicht, mobiele toegang en naadloze integraties met andere systemen ervoor dat je team efficiënter kan werken en klanten beter bediend worden.

Het ERP-systeem van Sidekick Software integreert en automatiseert alle essentiële processen voor service- en onderhoudsbedrijven. Dit betekent:

Bekijk de kracht van onze
Service en Onderhoud Software.

Efficiënt werkorderbeheer: Werkorders worden verwerkt en overzichtelijk beheerd, waardoor zowel tijd als kosten worden bespaard en vooral een betere service aan de opdrachtgevers.

Slimme onderhoudsplanning: Plan en beheer preventief onderhoud zonder moeite.

Geavanceerd klantbeheer: Houd alle klantinformatie centraal en direct toegankelijk, voor een gestroomlijnde communicatie en betere klantrelaties. Ook mobiel inzicht via onze handige apps.

Inzicht en duidelijkheid: Direct inzicht in de status. Volg de voortgang en prestaties van je team in één oogopslag, met heldere dashboards en rapportages.

Mobiele toegang: Werk waar je maar wilt, dankzij onze mobiele apps (Android, IOS) die jouw en je medewerkers de flexibiliteit bieden om overal productief te blijven.

Flexibele integraties: Koppel indien gewenst eenvoudig met andere bestaande systemen zoals klantenportals, geavanceerde planning software en BI.

Gedetailleerde rapportages: Genereer automatisch rapportages over alle bedrijfsprocessen, waarmee je inzicht krijgt in prestaties en verbeterpunten.

Overzicht van het
Service en Onderhoud proces.

Het service en onderhoud proces in onze software is volledig geoptimaliseerd en gebruiksvriendelijk. Hieronder volgt een kort overzicht van het proces:

1. Stamgegevens.

Doorgaans importeren we data uit jouw bestaande systeem: klanten, installaties, onderhoudsbeurten en abonnementen. Alle relevante details kunnen hierbij worden geregistreerd, desgewenst worden klantspecifieke velden aangemaakt. Verbluffend eenvoudig inzicht via 360º dashboards.

Overzicht van stamgegevens in Service en Onderhoud Software

2. Planning.

Voor gepland onderhoud worden automatisch (of handmatig) orders aangemaakt. Met een paar klikken maak je een nieuwe planning aan, met de gewenste klant- en installatiegegevens en informatie over uit te voeren (onderhoud)werkzaamheden. 

Te plannen werk wordt desgewenst geplaatst in de ‘wachtkamer’ of in ’toe te wijzen’. Op basis van beschikbaarheid, regio en vaardigheden van de vakman wijs je de monteur toe of kan deze zelf orders oppakken.

Afbeelding van planning software voor projecten en de bouwbranche. Er wordt een maandplanning voor werknemers afgebeeld

3. Uitvoering.

Goede communicatie is cruciaal. Monteurs hebben direct inzicht in hun planning en benodigde informatie via de digitale werkbon app. Wijzigingen in planning en informatie staan direct voor de monteur ter beschikking. Na afronding staat alle informatie direct op kantoor ter beschikking.

Weergave van verschillende schermen. Hierop zijn verschillende functionaliteiten van de Digitale Werkbon weergegeven

Het gemak van de Digitale Werkbon.

Maak kennis met de digitale werkbon, een eenvoudige manier van digitaal afhandelen van werkbonnen. Optimaliseer communicatie tussen kantoor en buitendienst.

Agendaplanning, materiaalbeheer én het delen van informatie (foto’s/documentenin één app voor service en onderhoud.

4. Beheer, facturatie en rapportage.

Zodra de opdracht is voltooid, verloopt het proces van facturatie en rapportage soepel en foutloos. Via de status houd je grip op grote volumes onderhanden en afgehandelde werkbonnen. 

Stappen kunnen worden geautomatiseerd op basis van de gewenste werkwijze. Facturen worden verwerkt in de geïntegreerde boekhouding.

Het icoon uit het logo van Sidekick Software

Onderhoudsschema's voor Service en Onderhoud.

Met Sidekick Software beheer je onderhoudsschema’s voor preventief onderhoud eenvoudig in de volgende 5 stappen:

1. Inventarisatie: Het systeem biedt een overzichtelijke structuur waarin je elk apparaat en de specifieke onderhoudseisen kunt vastleggen. Je kunt ook unieke identificatienummers of serienummers toevoegen.

2. Planning: Stel onderhoudsintervallen in, zoals maandelijks, jaarlijks of op maat. Met visuele planningsmodules en kleurcoderingen zie je direct welke taken prioriteit hebben en waar mogelijke knelpunten ontstaan.

3. Herinneringen: Ontvang automatische meldingen voor geplande onderhoudsbeurten. Dit voorkomt dat onderhoud wordt overgeslagen.

4. Documentatie: Upload inspectierapporten, certificeringen, foto’s en onderhoudshistorie direct in het systeem.

5. Analyse en Optimalisatie: Met uitgebreide analyses kun je onderhoudskosten en opbrengsten inzichtelijk maken, trends ontdekken en je onderhoudsstrategie verder verbeteren.

Met Sidekick kies je voor een gebruiksvriendelijk service- en onderhoudssysteem én een betrokken partner die actief met je meedenkt.

Slim klantbeheer voor meer efficiëntie.

Servicegeschiedenis: Raadpleeg gedetailleerde verslagen van eerdere opdrachten en onderhoudsbeurten.

Communicatie: Verstuur geautomatiseerde offertes, bevestigingen en updates rechtstreeks vanuit het systeem.

Contractbeheer: Beheer onderhoudscontracten met functies zoals automatische verlengingen en meldingen voor aanstaande contractverlopen.

Voor wie is de Service en Onderhoud Software?

De functies rondom service en onderhoud binnen de bedrijfssoftware van Sidekick zijn optimaal voor projectmatig werkende en dienstverlenende bedrijven. Onze klanten zijn onder andere actief in verschillende sectoren:

Leer van de ervaringen van collega's.

Mijn collega doet er de planning in en ik doe de offertes en facturen. Met een goede uitleg en een dagje experimenteren waren we thuis in het programma en begon het grote tijd besparen. Voor een belangrijk deel zit dat in de efficiëntie van de digitale werkbonnen. Het uitzetten van opdrachten verloopt efficiënter en de uren en materialen worden direct ingeboekt. Er hoeft niets overgeklopt te worden. Na een eenvoudige controle kan de factuur gemaakt worden.
Nu we er een paar maanden mee werken, ben ik enthousiast over verschillende zaken. “Dat wil zeggen: onze monteurs gebruiken de wappy digitale werkbon die geïntegreerd is met Robaws. En ja, die is heel gemakkelijk in het gebruik. Ook voor ons, want de digitale werkbon geeft ons de complete informatie voor het dossier, voor de nacalculatie en voor de factuur.

Ons streven is jouw bedrijf
als ambassadeur.

Benieuwd naar de impact van onze service en onderhoud software in de praktijk? Bekijk het verhaal van All-In-Installatie, een van onze gewaardeerde klanten.
Klik hieronder om de gebruikerservaring te bekijken en laat je inspireren!

Brigit by Sidekick
Inspectie & Rapportage.

Brigit by Sidekick is dé slimme rapportage software waarmee je alle gebouwgebonden installaties kunt onderhouden en inspecteren volgens de geldende regelgeving zoals F-gassen, Scope, NEN 3140 en NEN 2767

Robaws als jouw
Bedrijfssoftware

Bedrijfsvoering binnen ons softwarepakket betekent een grote tijdswinst. Daarnaast biedt Robaws by Sidekick direct een bewezen sterk en gebruiksvriendelijk ERP-systeem voor jouw volledige automatisering:

Overzicht van mogelijkheden in de ERP bedrijfssoftware van Robaws en Sidekick Software

Om dit gereedschap snel zo goed mogelijk in te zetten kan je gebruikmaken van de ervaring en expertise binnen Sidekick Software.

Wij helpen jouw bedrijf met
automatisering op maat.

Er worden twee mensen en een laptop afgebeeld waarvan een persoon advies geeft over ERP-software

Samen zorgen we ervoor dat je jarenlang veel voordeel hebt van jouw systeem. Dat is het mooie van Robaws; het is een sterk online ERP-systeem, maar je kunt het helemaal naar je eigen hand zetten voor een optimaal resultaat in jouw unieke situatie. 

Sparringpartner van brancheorganisaties.

Sidekick Software is trots op sparringpartners als NOA en Techniek Nederland. dé brancheorganisaties voor onze klanten. 
Samen streven we naar innovatie en efficiëntie voor een bloeiende branche!

Leer van de gebruikerservaringen van collega's.

Gerwin Schaap
Gerwin SchaapAll-In-Installatie
“We hebben lang alles op papier gedaan en zijn pas sinds kort aan het digitaliseren. Robaws maakt die stap wel gemakkelijk. Vooral omdat je alles in één systeem kunt doen en alle gegevens altijd bij elkaar hebt.”
Ab Maas
Ab Maas Maas dak- en wandbeplating & dakbedekking
“We hebben met een aantal partijen gesproken. Robaws by Sidekick sprong er om verschillende redenen uit. Het heeft alles om met ons mee te groeien. Intern zijn we het er al lang over eens: we hadden veel eerder met Robaws moeten gaan werken.”
Stan Lefering
Stan LeferingSchildersbedrijf Lefering
Wij timmeren aan de weg en we willen dat onze softwareleverancier dat ook doet. Meegaan in voortgaande digitalisering en snel anticiperen op nieuwe ontwikkelingen. Dat kan omdat Sidekick snel begrijpt waar wij naartoe willen en flexibel genoeg is om dat op maat voor ons in te richten.“
Stephan Verhoek
Stephan VerhoekWarmte Meesters
“Wat ons over de streep trok? De enorme flexibiliteit van Robaws. In de presentatie zagen we al hoe je een offerte helemaal kunt voordefiniëren met parameters naar keuze. Als dat gedaan is, is offreren voortaan een eitje."
Chris de Bruin
Chris de BruinHoveniersbedrijf Kees de Bruin
“Niks knippen en plakken, maar snel en foutloos werken. Daar zit grote tijdwinst. En de offerte is een professioneel document, zoals onze klanten van ons verwachten. Mooi om te zien hoe wordt omgegaan met klantwensen en hoe dit op een praktische manier in de software wordt opgenomen; het is een levend systeem.”
Guido Petit dit de la Roche
Guido Petit dit de la RocheVeste Derks Schilders
“Wij waren echt vlug aan het werken met Robaws. De eerste offertes waren vlot professioneel gemaakt. De andere modules volgden al snel. Ik ben mijn tipgever dankbaar. Inmiddels heb ik zelf Robaws ook aanbevolen aan een relatie waar we veel mee werken."
Pascal Houben
Pascal HoubenMasco Schilders
“Dankzij online trainingen en een alerte helpdesk kon ik er snel uithalen wat erin zit. En dat is veel. De faalkosten dalen, het administratieve werk daalt. Op maandag heeft iedereen een digitale werkbon met alle data en kan op tijd beginnen. De rust die dat geeft, is alleen al onbetaalbaar.“
Sander Meijer
Sander MeijerCamerabeveiliging Noord-Nederland
"Software die een bedrijf veel tijd bespaart en grip op je processen geeft met een actueel overzicht van wat er speelt. Robaws biedt dat. Het is een uitgebreid programma, waarmee je gemakkelijk kunt werken.”
Nathan Willems
Nathan WillemsDakdekkersbedrijf NAMI Dakwerken
“Ik wilde een pakket bedrijfssoftware van een leverancier die de dakmarkt kent. Robaws by Sidekick sprong daar duidelijk uit. In juli was het pakket geïnstalleerd en maakte ik voorzichtig mijn eerste offertes. Het is een verademing, kan ik je zeggen.”
Jan Peter Santing
Jan Peter SantingSchildersbedrijf Sikkens
“Eind 2023 kwam ik in contact met Robaws by Sidekick. Ik had mijn reserves, maar ben nu blij met de overstap. Het biedt zonder poespas precies wat een bedrijf als het onze nodig heeft. Mooi is trouwens ook dat we in Robaws gemakkelijk onze twee poten, schilderwerk en glaswerk, naast elkaar in één administratie kunnen invoeren.”
Evert Jordaan
Evert JordaanCompleet Dak
"En is het werk gedaan, dan is de factuur ook met een paar klikken gemaakt. Wij besparen dus niet alleen veel tijd in de offertefase, maar ook in de werkvoorbereiding en in de facturering."
Sidekick Software Installatiebedrijf

Heb je nog vragen? Dat begrijpen wij.

Elk bedrijf is anders en heeft daarmee ook andere voorkeuren. Wij gaan graag eens vrijblijvend kennismaken om te kijken hoe we jou kunnen helpen bij jouw uitdagingen.

Veelgestelde Vragen.

Ja, zowel op Android , Apple als Windows, zowel op mobiel als ook op een tablet

Op 1 plek heb je direct ALLE relevante informatie beschikbaar en onder controle en van daaruit kun je ook gelijk ELKE benodigde actie ondernemen.

Standaard zijn inderdaad 2 gebruikers inbegrepen, in overleg bekijken we wat er nodig en mogelijk is.

Internationaal werken er ruim 600 bedrijven met het systeem en in alle genoemde branches zijn enthousiaste gebruikers. In Nederland zijn er inmiddels ook tientallen gebruikers en wordt hard gewerkt aan referentieklanten per branche.

  • Het eenvoudigste is gratis advies te vragen, dan wordt door een expert een demonstratie van het systeem gegeven, afgestemd op jouw situatie
  • Je kunt via de APP store gratis de Wappy APP downloaden en 2 weken op proef gebruiken
  • Je hoeft niet te investeren; je sluit een abonnement af, je kunt met een periode van 1 maand beginnen

Vaak wel, maar dat is niet zonder meer te zeggen; een expert kijkt graag met je mee om de vertaalslag te maken

In theorie wel, maar dat wil je niet omwille van

      • Snelheid van werken
      • Eenvoudig en snel starten
      • Beveiliging
      • Overal en altijd het systeem ter beschikking
      • Altijd de meest actuele versie
      • En vooral: eenvoudig support voor optimale ondersteuning
      • En niet te vergeten de kosten op korte en lange termijn
  •