...

Robaws CRM & Klantbeheer
Grip op projecten.

Snel, overzichtelijk en gebruiksvriendelijk klantbeheer.

Effectief klantbeheer is onmisbaar voor projectmatig werkende bedrijven. Met de Robaws CRM & Klantbeheer module van Sidekick Software beheer je alle klantgegevens centraal en overzichtelijk. Dit maakt de opvolging voor jouw relaties en projecten sneller en samenwerking eenvoudiger. Niet alleen op kantoor, maar ook op je mobiel of tablet onderweg.

Automatiseringen en inzet van AI besparen tijd en verkleinen de kans op fouten. Daarnaast zijn vanuit het Sidekick ERP systeem ook integraties mogelijk met externe CRM-systemen en je website of webshop

Robaws CRM en Klantbeheer functionaliteiten van Sidekick Software

Hoe werkt Robaws CRM & Klantbeheer software?

Robaws CRM & Klantbeheer helpt je toekomstige en bestaande klanten te kennen en hun behoeften, interacties en fase in samenwerking op één plek bij te houden. 

Dit maakt meer gepersonaliseerde opvolging mogelijk en versterkt duurzame klantrelaties. Je krijgt diepgaande inzichten in wie je klanten zijn en wat hun intentie en gedrag is, wat gerichte (marketing)acties mogelijk maakt.

Dankzij een centrale klantendatabase verbetert ook de interne samenwerking en voorkom je dat informatie verloren gaat bij afwezigheden of dat je belangrijke acties vergeet. Je kunt potentiële klanten makkelijker opvolgen en zien waar verbetering nodig is. 

Met alle historische data en een compleet klantendossier binnen handbereik, maak je beter onderbouwde voorspellingen en stuur je je strategie toekomstgericht bij.

Afbeelding van projectmatig werkende medewerker werkend met de Robaws CRM & Klantbeheer software van Sidekick Software

Waarom Robaws CRM & Klantbeheer belangrijk voor projecten?

Projectmatig werkende bedrijven werken intensief met offertes, facturatie en planning. Een geïntegreerd CRM maakt al deze acties te volgen op klantniveau en bevordert overzicht. Hierdoor kun je eenvoudig opvolgen wie welke klant wanneer, waaraan en hoe geholpen heeft. Projectdossiers maken automatisch deel uit van het klantdossier, één klant kan uiteraard meerdere projecten hebben.

Een samenvoeging van klantdata voorkomt dat informatie verspreid raakt over verschillende tools of mensen. Dat verhoogt de snelheid, accuratie en kwaliteit van de opvolging gedurende projecten. Bovendien legt het de basis voor betere communicatie tussen je project- en administratieteams.

Robaws CRM en Klantbeheer van Sidekick Software - klantenkaart

1. Klantendatabase

De klantendatabase bevat elk klantgegeven op één centrale plek: bedrijfsnaam, adres, BTW‑nummer, contactgegevens, e-mailadressen, telefoonnummers, website en notities.

Je kunt zelf extra velden aanmaken voor interne codes, klantcategorieën of specifieke wensen. Alle communicatiegeschiedenis; e-mails, telefoongesprekken, offertes en facturen wordt automatisch gekoppeld. Zo heb je inzicht in wie wanneer contact had, welke acties zijn uitgevoerd en welke documenten zijn gedeeld.

De database ondersteunt filters op locatie, type klant, status, omzet of laatst contactmoment. Bulkimport via Excel is mogelijk en wijzigingen worden automatisch gesynchroniseerd. Je kunt klantgroepen aanmaken en segmenteren op elk gewenst gezichtspunt.

Robaws CRM en Klantbeheer van Sidekick Software - klantenkaart enkel

2. Contactpersonenbeheer.

Voor elke klant kun je meerdere contactpersonen toevoegen met naam, functie, afdeling, direct telefoonnummer, mobiel, e-mail en notities.

Je ziet per contact wie verantwoordelijk is voor taken, wie offertes heeft ontvangen of facturen heeft ondertekend. Contactmomenten kunnen handmatig of automatisch geregistreerd worden. Het systeem houdt ook opvolgingen bij, zoals belafspraken, herinneringen en deadlines.

Je kunt contactpersonen koppelen aan specifieke projecten of offertes. Alle wijzigingen zijn realtime zichtbaar voor andere teamleden. Zo vermijd je dat belangrijke informatie verspreid raakt of verloren gaat.

CRM en klantbeheer software van Sidekick Software - geavanceerde instellingen

3. Projectkoppeling.

Elke klant kan aan één of meerdere projecten gekoppeld worden. Per project zie je alle relevante details, ook hier kun je eenvoudig eigen velden voor aanmaken zoals; start- en einddatum, verantwoordelijke medewerker, projectstatus, budget, urenregistratie en eventuele opmerkingen.

Documenten zoals contracten, plannen of tekeningen kunnen aan projecten gekoppeld worden. Projectupdates verschijnen automatisch in de klantfiche. Zo weet iedereen welke activiteiten bij welke klant horen.

Taken en deadlines van projecten worden zichtbaar in overzichtslijsten. Dit maakt planning, monitoring en resourcebeheer overzichtelijk en foutloos. De overzichtslijsten zijn naar behoefte aan te passen en te downloaden naar Excel.

Taken en opvolging functie in CRM en klantbeheer software Robaws van Sidekick Software

4. Taken & Opvolging.

Voor elke klant en elk project kun je taken plannen met titel, beschrijving, verantwoordelijke medewerker, prioriteit, start- en einddatum.

Taken kunnen gekoppeld worden aan projecten, contactpersonen of specifieke offertes. Het systeem kan automatisch herinneringen en updates sturen naar medewerkers en klanten. Openstaande taken worden getoond in overzichtslijsten en dashboards, inclusief deadlines en prioriteit.

Bulkacties zoals toewijzen, verplaatsen of sluiten zijn mogelijk. Zo beheer je workflows efficiënt en zorg je dat niets blijft liggen.

CRM en klantbeheer software robaws van Sidekick Software - automations en email

5. Automatiseringen.

Automatiseringen kunnen acties triggeren op basis van voorwaarden zoals status, datum, klanttype of projectfase. 

Voorbeelden: betalingsherinneringen automatisch versturen, taken toewijzen bij nieuwe aanvraag of offerte, e-mails versturen bij statuswijziging, automatische archivering van documenten.

Complexe workflows zijn mogelijk: meerdere acties na elkaar, condities voor specifieke klanttypes of notificaties voor verschillende medewerkers. Je bespaart tijd, vermindert menselijke fouten en zorgt dat alle processen consistent verlopen. Automatiseringen zijn aanpasbaar per klant, project, medewerker of afdeling.

Robaws CRM en klantbeheer software van Sidekick Software - Offerte

6. Offertes & Facturen.

Offertes kunnen in Robaws direct vanuit de klantenkaart worden aangemaakt met alle klantgegevens ingevuld. Artikelen, diensten, prijzen, kortingen, BTW-percentages en betalingsvoorwaarden zijn volledig aanpasbaar.

Bij acceptatie worden offertes eenvoudig omgezet in projecten of facturen. Facturen tonen openstaande bedragen, betaaldata, herinneringen en betalingsstatus.

Je kunt terugkerende facturen instellen of bulkfacturatie uitvoeren. Alle financiële documenten zijn traceerbaar en gekoppeld aan klant en project. Dit vermindert administratieve fouten en versnelt het facturatieproces aanzienlijk.

Overzicht van CRM en klantbeheer module in Robaws software van Sidekick Software

7. Rapportages & Inzichten.

Het Robaws systeem van Sidekick maakt rapportages per klant, project, medewerker of afdeling. 

Voorbeelden: omzet per klant, openstaande facturen, installaties, statussen, urenregistratie, terugkerende taken, respons op offertes.

Grafieken en tabellen geven direct inzicht in trends en prestaties. Rapporten kunnen worden gefilterd op datum, regio, klanttype of productgroep.

Je kunt data exporteren naar Excel of PDF voor verdere analyse. Real-time dashboards tonen KPI’s en waarschuwingen bij afwijkingen. Zo neem je onderbouwde beslissingen op basis van actuele data.

Schermafbeelding CRM Robaws App

8. Robaws CRM App.

Met de Robaws App heb je alle klantinformatie altijd bij de hand, ook buiten kantoor. Je kunt contactpersonen rechtstreeks bellen vanuit de app, zonder dat je ze eerst in je persoonlijke contacten hoeft te zetten. 

Taken en opvolgacties kun je onderweg direct aanmaken en toewijzen aan jezelf of collega’s. Ook opmerkingen en notities zijn eenvoudig toe te voegen, bijvoorbeeld na een klantbezoek. 

Alle ingevoerde gegevens worden realtime gesynchroniseerd met het kantoor, zodat je team meteen op de hoogte is. Dit voorkomt dubbel werk en zorgt dat klantinformatie altijd up-to-date blijft. De app maakt klantopvolging sneller, makkelijker en volledig geïntegreerd in je dagelijkse werk.

9. Integraties externe CRM.

Sidekick Software kan gegevens synchroniseren met externe CRM systemen zoals Salesforce, HubSpot en met name je eigen website of webshop. Klantprofielen, contactpersonen, aanvragen voor service of offerte, projecten, offertes en taken worden automatisch uitgewisseld. Dit voorkomt dubbele invoer en inconsistentie.

Koppelingen komen van twee kanten, zodat wijzigingen in één systeem direct zichtbaar zijn in het andere. Zo blijft alle klantinformatie up-to-date, ongeacht waar een medewerker werkt.

Integraties ondersteunen ook workflows; bijvoorbeeld nieuwe leads automatisch importeren in het Robaws systeem van Sidekick of marketingacties doorsturen naar HubSpot. Zo combineer je de sterke punten van beide systemen zonder data-verlies of dubbele acties.

Software voor vastgoedonderhoud - Coolen vastgoedonderhoud - Software voor vastgoedonderhoudsbedrijven

10. Robaws CRM & Klantbeheer van Sidekick Software.

Kortom, met de Robaws CRM & Klantbeheer module van Sidekick Software heb je al je klantgegevens, projecten en communicatie overzichtelijk op één plek. 

Taken, offertes en facturen zijn direct gekoppeld, waardoor je workflows efficiënter verlopen. Automatiseringen en rapportages geven inzicht en besparen tijd. Zo verbeter je zowel de interne samenwerking als de klantrelaties. 

Sidekick Software biedt een complete en gebruiksvriendelijke oplossing op maat inclusief support voor projectmatig werkende bedrijven. Zo maak je CRM en klantbeheer overzichtelijk, effectief en toekomstbestendig.

Robaws als jouw
ERP-systeem

Het automatiseren van CRM en klantbeheer binnen ons softwarepakket betekent voor projectmatig werkende bedrijven al een grote tijdswinst. Daarnaast biedt Sidekick Software direct een bewezen sterk en gebruiksvriendelijk ERP-systeem voor jouw volledige automatisering:

Ontdek de kracht van onze 360˚ cockpit.

Overzicht van mogelijkheden in de ERP bedrijfssoftware van Robaws en Sidekick Software

Om dit gereedschap snel zo goed mogelijk in te zetten kan je gebruikmaken van de tientallen jaren ervaring en expertise binnen Sidekick Software.

Alles wat jij nodig hebt in één platform.

Stop met omslachtige software. Ons alles-in-één platform zorgt voor overzicht in jouw bedrijf. Bedrijfsvoering automatiseren met het totaaloplossing Robaws by Sidekick. 

Mobiele Werkbon >

Registreer direct uren, materialen, foto's en werkzaamheden voor nauwkeurige projectbewaking en facturatie, en maak ter plekke nieuwe werkbonnen aan.

CRM & Klantbeheer >

Grip op jouw (potentiële) klanten dankzij de 360 graden cockpit. Compleet klantendossier met alle relevantie interne en externe informatie.

Integraties >

Verzamel al je zakelijke tools en apps in één eenvoudig systeem. Koppel moeiteloos belangrijke software zoals 2ba artikelbeheer, Ponto, Snelstart, Yuki en Exact.

Calculatie & Offerte >

Verbeter je offertes met nauwkeurige kostprijscalculaties en digitale ondertekening voor professionele en efficiënte offerteafhandeling.

Planning >

Optimaliseer je planning en personeelsinzet met onze krachtige tool. Behoud altijd het overzicht, zelfs in complexe situaties en omstandigheden.

Projectbeheer >

Beheer projectkosten en voortgang nauwkeurig met onze 360 graden cockpit. Krijg inzicht in volledige projectdossiers voor optimale controle.

Facturatie >

Efficiënte facturatie van projecttermijnen en regie- en abonnementsfacturen met onze geïntegreerde boekhouding en facturatie module.

Logistiek >

Bestel en automatiseer inkoop met real-time informatie via artikelportalen. Vereenvoudig boekingen in projectadministratie en boekhouding.

Service & Onderhoud >

Alle gegevens met historie en details binnen handbereik. Duidelijk overzicht van gepland onderhoud, storingen, kosten en opbrengsten.

Werken bij Sidekick Software - Voorstelrondje

Wij vinden voor jou de perfecte oplossing.

Bij Sidekick Software helpen we projectmatig werkende bedrijven stapsgewijs bij het op maat samenstellen van onze software, zodat deze perfect aansluit op jouw specifieke behoeften.

Ons streven is jouw bedrijf
als ambassadeur.

Benieuwd naar de impact van onze software voor magazijnbeheer en voorraad in de praktijk? Bekijk een aantal verhalen van onze klanten, een van onze gewaardeerde klanten. 
Klik hieronder om referentieverhalen te bekijken en laat je inspireren!
Monteur met tablet in de hand

Sparringpartner van brancheorganisaties.

Sidekick Software is trots op sparringpartners als NOA en Techniek Nederland. dé brancheorganisaties voor onze klanten. 
Samen streven we naar innovatie en efficiëntie voor een bloeiende branche!

Leer van de gebruikerservaringen van collega's.

Gerwin Schaap
Gerwin SchaapAll-In-Installatie
“We hebben lang alles op papier gedaan en zijn pas sinds kort aan het digitaliseren. Robaws maakt die stap wel gemakkelijk. Vooral omdat je alles in één systeem kunt doen en alle gegevens altijd bij elkaar hebt.”
Ab Maas
Ab Maas Maas dak- en wandbeplating & dakbedekking
“We hebben met een aantal partijen gesproken. Robaws by Sidekick sprong er om verschillende redenen uit. Het heeft alles om met ons mee te groeien. Intern zijn we het er al lang over eens: we hadden veel eerder met Robaws moeten gaan werken.”
Stan Lefering
Stan LeferingSchildersbedrijf Lefering
Wij timmeren aan de weg en we willen dat onze softwareleverancier dat ook doet. Meegaan in voortgaande digitalisering en snel anticiperen op nieuwe ontwikkelingen. Dat kan omdat Sidekick snel begrijpt waar wij naartoe willen en flexibel genoeg is om dat op maat voor ons in te richten.“
Stephan Verhoek
Stephan VerhoekWarmte Meesters
“Wat ons over de streep trok? De enorme flexibiliteit van Robaws. In de presentatie zagen we al hoe je een offerte helemaal kunt voordefiniëren met parameters naar keuze. Als dat gedaan is, is offreren voortaan een eitje."
Chris de Bruin
Chris de BruinHoveniersbedrijf Kees de Bruin
“Niks knippen en plakken, maar snel en foutloos werken. Daar zit grote tijdwinst. En de offerte is een professioneel document, zoals onze klanten van ons verwachten. Mooi om te zien hoe wordt omgegaan met klantwensen en hoe dit op een praktische manier in de software wordt opgenomen; het is een levend systeem.”
Guido Petit dit de la Roche
Guido Petit dit de la RocheVeste Derks Schilders
“Wij waren echt vlug aan het werken met Robaws. De eerste offertes waren vlot professioneel gemaakt. De andere modules volgden al snel. Ik ben mijn tipgever dankbaar. Inmiddels heb ik zelf Robaws ook aanbevolen aan een relatie waar we veel mee werken."
Pascal Houben
Pascal HoubenMasco Schilders
“Dankzij online trainingen en een alerte helpdesk kon ik er snel uithalen wat erin zit. En dat is veel. De faalkosten dalen, het administratieve werk daalt. Op maandag heeft iedereen een digitale werkbon met alle data en kan op tijd beginnen. De rust die dat geeft, is alleen al onbetaalbaar.“
Sander Meijer
Sander MeijerCamerabeveiliging Noord-Nederland
"Software die een bedrijf veel tijd bespaart en grip op je processen geeft met een actueel overzicht van wat er speelt. Robaws biedt dat. Het is een uitgebreid programma, waarmee je gemakkelijk kunt werken.”
Nathan Willems
Nathan WillemsDakdekkersbedrijf NAMI Dakwerken
“Ik wilde een pakket bedrijfssoftware van een leverancier die de dakmarkt kent. Robaws by Sidekick sprong daar duidelijk uit. In juli was het pakket geïnstalleerd en maakte ik voorzichtig mijn eerste offertes. Het is een verademing, kan ik je zeggen.”
Jan Peter Santing
Jan Peter SantingSchildersbedrijf Sikkens
“Eind 2023 kwam ik in contact met Robaws by Sidekick. Ik had mijn reserves, maar ben nu blij met de overstap. Het biedt zonder poespas precies wat een bedrijf als het onze nodig heeft. Mooi is trouwens ook dat we in Robaws gemakkelijk onze twee poten, schilderwerk en glaswerk, naast elkaar in één administratie kunnen invoeren.”
Evert Jordaan
Evert JordaanCompleet Dak
"En is het werk gedaan, dan is de factuur ook met een paar klikken gemaakt. Wij besparen dus niet alleen veel tijd in de offertefase, maar ook in de werkvoorbereiding en in de facturering."
Sidekick Software Installatiebedrijf

Heb je nog vragen? Dat begrijpen wij.

Elk bedrijf is uniek en heeft daarmee ook andere behoeften. Wij maken graag vrijblijvend kennis om te kijken hoe we je kunnen helpen bij jouw uitdagingen.

Veelgestelde Vragen.

Ja, zowel op Android , Apple als Windows, zowel op mobiel als ook op een tablet

Op 1 plek heb je direct ALLE relevante informatie beschikbaar en onder controle en van daaruit kun je ook gelijk ELKE benodigde actie ondernemen.

Standaard zijn inderdaad 2 gebruikers inbegrepen, in overleg bekijken we wat er nodig en mogelijk is.

Internationaal werken er ruim 600 bedrijven met het systeem en in alle genoemde branches zijn enthousiaste gebruikers. In Nederland zijn er inmiddels ook tientallen gebruikers en wordt hard gewerkt aan referentieklanten per branche.

  • Het eenvoudigste is gratis advies te vragen, dan wordt door een expert een demonstratie van het systeem gegeven, afgestemd op jouw situatie
  • Je kunt via de APP store gratis de Wappy APP downloaden en 2 weken op proef gebruiken
  • Je hoeft niet te investeren; je sluit een abonnement af, je kunt met een periode van 1 maand beginnen

Vaak wel, maar dat is niet zonder meer te zeggen; een expert kijkt graag met je mee om de vertaalslag te maken

In theorie wel, maar dat wil je niet omwille van

      • Snelheid van werken
      • Eenvoudig en snel starten
      • Beveiliging
      • Overal en altijd het systeem ter beschikking
      • Altijd de meest actuele versie
      • En vooral: eenvoudig support voor optimale ondersteuning
      • En niet te vergeten de kosten op korte en lange termijn
  •