...

Sidekick
Digitale Werkbon.

Maak kennis met de Digitale Werkbon, een gemakkelijke manier van urenregistratie. Agendaplanning, materiaalbeheer én het delen van informatie in één App voor de bouw.

Gebruiksgemak en overzicht staat voorop in de urenregistratie app. Registreer uren individueel of direct in Teams. Voeg foto’s of tekeningen bij om het communicatie tussen kantoor en buitendienst te optimaliseren.

Urenbriefje schermafbeelding van app

Hoe werkt de Sidekick Digitale Werkbon?

De Sidekick Digitale Werkbon werkt doordat buitendienstmedewerkers uren, materialen en werkzaamheden digitaal registreren op locatie via de app, die vervolgens realtime beschikbaar komen op kantoor voor projectbewaking, facturatie en andere administratieve processen. 

De medewerker vult de werkbon in, voegt eventuele foto’s toe en kan deze met één druk op de knop verzenden, waardoor handmatige verwerking op kantoor overbodig wordt en de workflow efficiënter verloopt. 

Ontdek in 6 stappen het urenbriefje van Sidekick Software, dé app voor tijdsregistratie. Het mobiele urenbriefje voorziet gemakkelijk in de tijdsregistratie van jouw medewerkers. De urenregistratie app wordt hieronder uitgelegd in 6 stappen.

Dé toekomst van
digitale urenregistratie.

Planning digitale werkbon in urenregistratie app

Stap 1.

Planning & aansturing.

Overzicht dagplanning: Mijn werkbonnen

Bij het openen van de urenregistratie app kunnen medewerkers vlot hun agendaplanning terugvinden. 

Naast het oppakken van urenbriefjes die op kantoor zijn gepland, kan de gebruiker van de urenregistratie app indien gewenst ook zelf een nieuw urenbriefje aanmaken. Handig bij spoedopdrachten buiten werktijd.

Schermafbeelding van overzicht klus met google maps en extra informatie

Stap 2.

Delen van informatie.

Alle relevante informatie voor het uitvoeren van het werk staat direct in de urenregistratie app ter beschikking. Mist een medewerker buiten informatie, dan kun je vanaf kantoor gelijk het ontbrekende toevoegen in de app. 
GPS-koppeling
Om zich te verplaatsen naar de werklocatie starten de medewerkers de GPS-koppeling in de uren app op. Mogelijkheid tot bellen met de contactpersoon indien gewenst.
Urenbriefje schermafbeelding van app

Stap 3.

Tijdsregistratie.

Urenbriefje met één klik op de knop: 

  • [Start | Stop], begin de tijdsregistratie door op de startknop te drukken
  • [Start | Einde tijdstip] hieruit komt automatisch de gewerkte tijd, met aftrek van eventuele pauze
  • Direct uren ingeven in urenbriefje app
  • Diverse bewerking / uursoorten
  • Activiteit specificatie
  • Track & Trace

Voeg collega’s toe aan de tijdsregistratie. Met de teamlicentie van Sidekick kunnen medewerkers ook collega’s toevoegen aan hun tijdregistratie. Voeg naar behoefte extra informatie in de urenregistratie app toe.

Weergave van materiaal bijgevoegd in urenregistratie app

Stap 4.

Materiaal registreren.

Vanuit de planning kunnen materialen alvast vooraf worden meegegeven. 
Dankzij een handige boomstructuur kunnen mobiele medewerkers gemakkelijk artikelen vinden in de artikellijst. 
De medewerkers zijn zeker bij het selecteren van een artikel vanwege de bijgevoegde foto die wordt meegeleverd. 
Werk je met barcodes aan je artikelen? Scan ze en deze items worden automatisch aan de werkorder toegevoegd.
Schermafbeelding urenbrief met documenten en aandachtspunten

Stap 5.

Documenten toevoegen.

Het mobiele urenbriefje is dé ideale manier om belangrijke documenten digitaal bij de hand te hebben. U kunt in de app bijvoorbeeld een leidende informatie aan taken toevoegen.
Foto’s zijn een handig hulpmiddel om taken te verduidelijken. Voortgang wordt visueel en automatisch gedocumenteerd.
  1. Maak foto’s met de tijdsregistratie app om de communicatie te vergemakkelijken.
  2. Gebruik bij het mobiele urenbriefje de kilometerregistratie, vul deze handmatig in of laat de registratie automatisch invullen.
Schermafbeelding tijdsregistratie app afhandeling

Stap 6.

Aftekenen en versturen van het urenbriefje.

In de laatste stap wordt een overzicht van de urenregistratie weergegeven om te controleren
Het urenbriefje kan digitaal worden ondertekent door de klant. Dit gebeurd in dezelfde digitale werkbon app.
Verstuur het urenbriefje naar jouw backoffice. Stuur eventueel een urenbrief PDF naar de klant.
Zorg voor structuur in je bedrijf. Ons alles-in-één platform zorgt voor overzicht en grip in jouw projectadministratie. Bekijk hieronder.

Leer van de gebruikerservaringen van collega's.

Gerwin Schaap
Gerwin SchaapAll-In-Installatie
“We hebben lang alles op papier gedaan en zijn pas sinds kort aan het digitaliseren. Robaws maakt die stap wel gemakkelijk. Vooral omdat je alles in één systeem kunt doen en alle gegevens altijd bij elkaar hebt.”
Ab Maas
Ab Maas Maas dak- en wandbeplating & dakbedekking
“We hebben met een aantal partijen gesproken. Robaws by Sidekick sprong er om verschillende redenen uit. Het heeft alles om met ons mee te groeien. Intern zijn we het er al lang over eens: we hadden veel eerder met Robaws moeten gaan werken.”
Stan Lefering
Stan LeferingSchildersbedrijf Lefering
Wij timmeren aan de weg en we willen dat onze softwareleverancier dat ook doet. Meegaan in voortgaande digitalisering en snel anticiperen op nieuwe ontwikkelingen. Dat kan omdat Sidekick snel begrijpt waar wij naartoe willen en flexibel genoeg is om dat op maat voor ons in te richten.“
Stephan Verhoek
Stephan VerhoekWarmte Meesters
“Wat ons over de streep trok? De enorme flexibiliteit van Robaws. In de presentatie zagen we al hoe je een offerte helemaal kunt voordefiniëren met parameters naar keuze. Als dat gedaan is, is offreren voortaan een eitje."
Chris de Bruin
Chris de BruinHoveniersbedrijf Kees de Bruin
“Niks knippen en plakken, maar snel en foutloos werken. Daar zit grote tijdwinst. En de offerte is een professioneel document, zoals onze klanten van ons verwachten. Mooi om te zien hoe wordt omgegaan met klantwensen en hoe dit op een praktische manier in de software wordt opgenomen; het is een levend systeem.”
Guido Petit dit de la Roche
Guido Petit dit de la RocheVeste Derks Schilders
“Wij waren echt vlug aan het werken met Robaws. De eerste offertes waren vlot professioneel gemaakt. De andere modules volgden al snel. Ik ben mijn tipgever dankbaar. Inmiddels heb ik zelf Robaws ook aanbevolen aan een relatie waar we veel mee werken."
Pascal Houben
Pascal HoubenMasco Schilders
“Dankzij online trainingen en een alerte helpdesk kon ik er snel uithalen wat erin zit. En dat is veel. De faalkosten dalen, het administratieve werk daalt. Op maandag heeft iedereen een digitale werkbon met alle data en kan op tijd beginnen. De rust die dat geeft, is alleen al onbetaalbaar.“
Sander Meijer
Sander MeijerCamerabeveiliging Noord-Nederland
"Software die een bedrijf veel tijd bespaart en grip op je processen geeft met een actueel overzicht van wat er speelt. Robaws biedt dat. Het is een uitgebreid programma, waarmee je gemakkelijk kunt werken.”
Nathan Willems
Nathan WillemsDakdekkersbedrijf NAMI Dakwerken
“Ik wilde een pakket bedrijfssoftware van een leverancier die de dakmarkt kent. Robaws by Sidekick sprong daar duidelijk uit. In juli was het pakket geïnstalleerd en maakte ik voorzichtig mijn eerste offertes. Het is een verademing, kan ik je zeggen.”
Jan Peter Santing
Jan Peter SantingSchildersbedrijf Sikkens
“Eind 2023 kwam ik in contact met Robaws by Sidekick. Ik had mijn reserves, maar ben nu blij met de overstap. Het biedt zonder poespas precies wat een bedrijf als het onze nodig heeft. Mooi is trouwens ook dat we in Robaws gemakkelijk onze twee poten, schilderwerk en glaswerk, naast elkaar in één administratie kunnen invoeren.”
Evert Jordaan
Evert JordaanCompleet Dak
"En is het werk gedaan, dan is de factuur ook met een paar klikken gemaakt. Wij besparen dus niet alleen veel tijd in de offertefase, maar ook in de werkvoorbereiding en in de facturering."
Sidekick Software Installatiebedrijf

Heb je nog vragen? Dat begrijpen wij.

Elk bedrijf is anders en heeft daarmee ook andere wensen. Wij maken graag eens vrijblijvend kennis om te kijken hoe we jou kunnen helpen bij jouw uitdagingen.

Veelgestelde Vragen.

Heel transparant: 17,50 € per gebruiker per maand.

Ja, zowel op Android , IOS als Windows, zowel op mobiel als ook op een tablet. De app is webbased en hoeft daarom niet gedownload te worden. Het is handig om de snelkoppeling op het bureaublad te plaatsen.

Het is volledig webbased; dus je kunt er zowel op kantoor (PC) als mobiel mee werken. Het sluit mooi op elkaar aan. Doorgaans zul je vooral mobiel inventariseren en op kantoor de gegevens controleren en doorzetten naar de opdrachtgever en naar de calculatie/offerte. 

De Sidekick Inventarisatie App komt uit de praktijk en is ontwikkeld voor en door de branche. De Inventarisatie App wordt niet alleen gebruikt door uitvoerende bedrijven, maar ook door calculatie- en adviesbureaus binnen de bouw.

  • Het eenvoudigste is gratis advies te vragen, dan wordt door een expert een demonstratie van het systeem gegeven, afgestemd op jouw situatie
  • Je hoeft niet te investeren; je sluit een abonnement af, je kunt met een periode van 1 maand beginnen

Binnen Robaws by Sidekick heb je op 1 plek direct alle relevante informatie beschikbaar en onder controle en van daaruit kun je ook gelijk elke benodigde actie ondernemen.

In het dossier onder de cockpit vind je alle informatie terug van het project. Hier vind je ook alle informatie vanuit de inventarisatie terug. Ook alle overige interne en externe informatie wordt hier opgeslagen. Denk bijvoorbeeld aan emails, foto’s en tekeningen.

Dat ligt aan de situatie. Feitelijk niet anders dan wanneer je met een kladblok inventariseert. Je kunt met een meetlat of lint werken. 

Het meest professioneel en efficiënt is gebruik maken van een Leica Disto afstandsmeter. Dit apparaat kun je koppelen aan de App, zodat de gemeten afstand direct in de Inventarisatie App wordt overgenomen.

Als je met een bouwkundige tekening kunt werken, dan haal je de maten van de tekening.

Vaak zijn er terugkerende elementen in een Object, bijvoorbeeld een draai/kiepkozijn. De 1e keer dat je dit merk tegenkomt voer je de gegevens volledig in. Wanneer je dit zelfde kozijn weer tegenkomt in een andere gevel is het gemakkelijk om dit merk op te zoeken en over te nemen; controle, eventueel aanpassen en klaar. 

Een aanvullende tip is om een afbeelding bij een merk op te slaan, zodat identificatie eenvoudig is.