Sidekick
Digitale Werkbon.
Maak kennis met de Digitale Werkbon, een gemakkelijke manier van urenregistratie. Agendaplanning, materiaalbeheer én het delen van informatie in één App voor de bouw.
Gebruiksgemak en overzicht staat voorop in de urenregistratie app. Registreer uren individueel of direct in Teams. Voeg foto’s of tekeningen bij om het communicatie tussen kantoor en buitendienst te optimaliseren.
Stap 1.
Planning & aansturing.
Overzicht dagplanning: Mijn werkbonnen
Bij het openen van de urenregistratie app kunnen medewerkers vlot hun agendaplanning terugvinden.
Naast het oppakken van urenbriefjes die op kantoor zijn gepland, kan de gebruiker van de urenregistratie app indien gewenst ook zelf een nieuw urenbriefje aanmaken. Handig bij spoedopdrachten buiten werktijd.
Stap 2.
Delen van informatie.
Alle relevante informatie voor het uitvoeren van het werk staat direct in de urenregistratie app ter beschikking. Mist een medewerker buiten informatie, dan kun je vanaf kantoor gelijk het ontbrekende toevoegen in de app.
GPS-koppeling
Om zich te verplaatsen naar de werklocatie starten de medewerkers de GPS-koppeling in de uren app op. Mogelijkheid tot bellen met de contactpersoon indien gewenst.
Stap 3.
Tijdsregistratie.
Urenbriefje met één klik op de knop:
- [Start | Stop], begin de tijdsregistratie door op de startknop te drukken
- [Start | Einde tijdstip] hieruit komt automatisch de gewerkte tijd, met aftrek van eventuele pauze
- Direct uren ingeven in urenbriefje app
- Diverse bewerking / uursoorten
- Activiteit specificatie
- Track & Trace
Voeg collega’s toe aan de tijdsregistratie. Met de teamlicentie van Sidekick kunnen medewerkers ook collega’s toevoegen aan hun tijdregistratie. Voeg naar behoefte extra informatie in de urenregistratie app toe.
Stap 4.
Materiaal registreren.
Vanuit de planning kunnen materialen alvast vooraf worden meegegeven.
Dankzij een handige boomstructuur kunnen mobiele medewerkers gemakkelijk artikelen vinden in de artikellijst.
De medewerkers zijn zeker bij het selecteren van een artikel vanwege de bijgevoegde foto die wordt meegeleverd.
Stap 5.
Documenten toevoegen.
Het mobiele urenbriefje is dé ideale manier om belangrijke documenten digitaal bij de hand te hebben. U kunt in de app bijvoorbeeld een leidende informatie aan taken toevoegen.
Foto’s zijn een handig hulpmiddel om taken te verduidelijken. Voortgang wordt visueel en automatisch gedocumenteerd.
- Maak foto’s met de tijdsregistratie app om de communicatie te vergemakkelijken.
- Gebruik bij het mobiele urenbriefje de kilometerregistratie, vul deze handmatig in of laat de registratie automatisch invullen.
Stap 6.
Aftekenen en versturen van het urenbriefje.
In de laatste stap wordt een overzicht van de urenregistratie weergegeven om te controleren.
Het urenbriefje kan digitaal worden ondertekent door de klant. Dit gebeurd in dezelfde digitale werkbon app.
Verstuur het urenbriefje naar jouw backoffice. Stuur eventueel een urenbrief PDF naar de klant.
Zorg voor structuur in je bedrijf. Ons alles-in-één platform zorgt voor overzicht en grip in jouw projectadministratie. Bekijk hieronder.
Heb je nog vragen? Dat begrijpen wij.
Elk bedrijf is anders en heeft daarmee ook andere wensen. Wij maken graag eens vrijblijvend kennis om te kijken hoe we jou kunnen helpen bij jouw uitdagingen.
Veelgestelde Vragen.
Heel transparant: 17,50 € per gebruiker per maand.
Ja, zowel op Android , IOS als Windows, zowel op mobiel als ook op een tablet. De app is webbased en hoeft daarom niet gedownload te worden. Het is handig om de snelkoppeling op het bureaublad te plaatsen.
Het is volledig webbased; dus je kunt er zowel op kantoor (PC) als mobiel mee werken. Het sluit mooi op elkaar aan. Doorgaans zul je vooral mobiel inventariseren en op kantoor de gegevens controleren en doorzetten naar de opdrachtgever en naar de calculatie/offerte.
De Sidekick Inventarisatie App komt uit de praktijk en is ontwikkeld voor en door de branche. De Inventarisatie App wordt niet alleen gebruikt door uitvoerende bedrijven, maar ook door calculatie- en adviesbureaus binnen de bouw.
- Het eenvoudigste is gratis advies te vragen, dan wordt door een expert een demonstratie van het systeem gegeven, afgestemd op jouw situatie
- Je hoeft niet te investeren; je sluit een abonnement af, je kunt met een periode van 1 maand beginnen
Binnen Robaws by Sidekick heb je op 1 plek direct alle relevante informatie beschikbaar en onder controle en van daaruit kun je ook gelijk elke benodigde actie ondernemen.
In het dossier onder de cockpit vind je alle informatie terug van het project. Hier vind je ook alle informatie vanuit de inventarisatie terug. Ook alle overige interne en externe informatie wordt hier opgeslagen. Denk bijvoorbeeld aan emails, foto’s en tekeningen.
Dat ligt aan de situatie. Feitelijk niet anders dan wanneer je met een kladblok inventariseert. Je kunt met een meetlat of lint werken.
Het meest professioneel en efficiënt is gebruik maken van een Leica Disto afstandsmeter. Dit apparaat kun je koppelen aan de App, zodat de gemeten afstand direct in de Inventarisatie App wordt overgenomen.
Als je met een bouwkundige tekening kunt werken, dan haal je de maten van de tekening.
Vaak zijn er terugkerende elementen in een Object, bijvoorbeeld een draai/kiepkozijn. De 1e keer dat je dit merk tegenkomt voer je de gegevens volledig in. Wanneer je dit zelfde kozijn weer tegenkomt in een andere gevel is het gemakkelijk om dit merk op te zoeken en over te nemen; controle, eventueel aanpassen en klaar.
Een aanvullende tip is om een afbeelding bij een merk op te slaan, zodat identificatie eenvoudig is.